dinsdag 8 december 2015

Freubelen voor de kerst

Mijn moeder heeft vorig jaar een alternatieve kerstboom gekocht, zo een met plankjes.
En hoe ga je die plankjes vullen, met een hakende dochter?
Dus samen Pinterest afgespeurd naar kersthaaksels.




Deze kerstboompjes haalde ik van de volgende site http://www.opheliaitaly.com/it/blog/decorazioni-nataliziealberini-amigurumi-n25.
Het patroon is in het Italiaans, een beetje naar de foto gekeken en in mijn beste Italiaans gehaakt.




Een minikerststal uit het boekje haak je eigen kerststal van Christel Krukkert.
En hier staan heel veel figuurtjes in dus kan ik er elk jaar bij haken.




En dit zijn mijn favorieten de rendieren van Henriëtte van Stip en Haak.

En wat een gefreubel weer, nog steeds niet echt mijn ding.
Een granny deken haak ik zo af maar deze figuurtjes is effe doorzetten.



10 opmerkingen:

  1. Jij hebt al aardig wat gehaakt voor kerst. Echt mooi. Daar wordt jouw huis vast gezellig mee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat de kerst maar komen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Dat wordt vast een hele gezellige kerstboom.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke dingen heb je voor je moeder gehaakt, prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi, misschien valt het niet mee, maar je bent wel succesvol met je gezellige kerstfreubeltjes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof! Jij hebt je dus niet verveeld! Echt mooi, benieuwd hoe de boom er uitziet met al die unieke versiering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hoop gezelligheid op de alternatieve kerstboom van je moeder! XX esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een prachtige Kerst-haaksels. Heel mooi gemaakt zeg! Leuk dat je ze op Link Your Stuff plaatste. Ik wens je een heel fijn weekend! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen